Tomcio brygadzista edukował maluchy
Spotkania w placówkach odbyły się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Skanska, która jest wykonawcą wielu inwestycji na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, w tym m.in. przebudowy drogi powiatowej Kowalewo-Wąbrzeźno, Polskie Łąki-Pruszcz i budowy ul. Konstytucji 3 Maja w Grudziądzu - przeprowadza ją od kilku lat w placówkach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów.
Edukacja z Tomciem Brygadzistą
Wczorajsze i dzisiejsze spotkania miały formę teatrzyku połączonego z piosenkami
i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Kot uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymali opaski odblaskowe.
65 tysięcy odblaskowych dzieci
Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 6 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ok. 65 tys. dzieci. - W ubiegłym roku zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii – mówi Monika Froń-Dąbrowska, lokalna koordynatorka akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – W szkołach podstawowych w pobliżu budów realizowanych przez Skanska w całej Polsce organizujemy przedstawienia poświęcone bezpieczeństwu dzieci. Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem
i życiem.
Według danych Komendy Głównej Policji w 2012 roku w Polsce miało miejsce 3 679 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku do 14 lat. W zdarzeniach tych 89 dzieci poniosło śmierć,
a niemal 4 tys. odniosło obrażenia. Wśród dzieci w wieku od 7 do 14 lat najwięcej ofiar wypadków stanowili piesi, a do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Przyczyną tego może być nieznajomość podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. - Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Monika Froń-Dąbrowska. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.